mandag 10. august 2015

At noen mennesker kan få seg til å gjøre noe slikt!! Jeg blir så sint!



Det er viktig for meg å ikke være et dømmende menneske. Jeg har opplevd mye i livet og vet at det alltid er flere sider av samme sak. Men hvis det er noe som virkelig kan få meg til å se rødt, så er det når noen er slemme mot dyr.

Hvert eneste år flommer avisene over med de verste historier om folk som tar livet av dyrene deres bare fordi de skal på ferie, eller (nesten) enda verre bare lukker dem ut og overlater dem til seg selv.

De skulle skamme seg!!

Ja, det er ikke så veldig ofte at jeg blir sint! Men dette gjør meg skikkelig sint!!! Hva i alle dager er det som skjer? Er et dyreliv virkelig så lite verdt at det bare er å putte det i en pose og hive det på sjøen? - Fordi man skal på ferie!!

Jeg skulle ønske det bare var noe man leste om en sjelden gang, men historiene er dessverre alt for mange.

Naboen vår hadde en stor bil og en dag hun hadde handlet, oppdaget hun tilfeldig at det lå en plastpose bak det ene dekket på bilen. Da hun skulle fjerne den var det noe levende inne i den. 3 små kattunger hadde blitt plassert der, i håp om at hun skulle kjøre over dem, når hun rygget ut. Heldigvis var hun oppmerksom og fikk reddet dem i siste sekund. Hun beholdt alle tre.



En dame jeg pratet med i helgen hadde funnet en katt nesten livløs langs veien, den hadde blitt kastet av en bil i fart. Det viste seg at familien skulle på ferie og det var enkleste løsning for dem. Hun tok seg heldigvis av katten og i dag har han det veldig bra og bor hos henne.

Jeg vet virkelig ikke hva det er som får folk til å gjøre noe slikt.

Det er ikke en løsning å ta livet av dyrene sine fordi man skal på ferie eller dumpe dem ulike steder. Og det er hjelp å få! Først må man gjøre et skikkelig forsøk på selv å omplassere dem, hvis ikke det går kan man kontakte Dyrebeskyttelsen eller andre foreninger. Mishandling av dyr er aldri en løsning!

Fredag lå denne mailen i innboksen min:

Vi har idag fått melding om en kattemor med 5 små unger som er dumpet utenfor et hjem på Kløfta. Kattene ble funnet i en pappeske.

Jeg har lenge hatt lyst til å bli fosterfamilie for Dyrebeskyttelsen. Jeg har vært det før og det var utrolig givende, men da barna var små var det ikke så enkelt å ta imot. Men nå hvor de begge er elleve, vet jeg at vi kan være et godt fosterhjem. Det tok noen måneder å overtale mannen i huset, men etter en stund sa han: Hvis det er viktig for deg er det viktig for meg! Er det rart jeg elsker ham!

Så nå er huset fult av kattunger!



Fem fantastiske små skapninger, som bare er helt nydelige! Og den søteste kattemammaen, som er noe av det snilleste. Hun maler hele tiden, tar vare på ungene sine og elsker å få kos. Det er akkurat som om hun skjønner at hun endelig har kommet i trygghet.



Vi skal være fosterhjem, for hele den lille familien, til de er klar til å finne nye og gode hjem, både kattungene og mammaen deres. De er ca 4 uker nå, de er derfor klar til å få nye hjem fra starten av oktober.



Det er tre skjønne gutter og to skjønne jenter. De er svært tillitsfulle, veldig snille, og kjempe kosete. To stripete gutter og en jente og en sort gutt med litt hvitt og en sort jente med flere hvite flekker, blant annet et lite hjerte på magen.



En omplasseringskatt er en katt med kvalitetsstempel. Det koster et symbolsk beløp på 800 kroner å ta imot katt fra Dyrebeskyttelsen. (Jeg får selvfølgelig ikke noe for dette). Til gjengjeld er katten vaksinert, chippet og har gjennomgått helseundersøkelse. Det er viktig at kattene har mulighet for å være ute og man må kunne tilby dem et trygt og godt hjem.



Hvis du skulle ha lyst til å ta imot en av de små, er det bare å ta kontakt. Send meg en mail på fmj@getmail.no. Vi bor i Drøbak.



Jeg blir svært glad hvis du vil klikke liker under innlegget, eller dele det på andre måter, slik at flest mulig ser det. Tusen takk! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...